فریب هشدارهای امنیتی “جعلی” مرورگرهای مشهور را نخورید

کمیته رکن چهارم – هکر‌ها تقریبا بی‌‌‌نهایت راه برای نفوذ به سیستم‌های شما دارند و یکی از این راه‌ها به طرز طنزآمیزی ترس شما از هک شدن است.

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , یکی از روش‌هایی که هکر‌ها می‌توانند شما را فریب بدهند، ایجاد هشدارهای جعلی برای ترساندن شما است و پیشنهاد راه حل برای فرار از خطر می‌تواند در قالب فایل‌ها و لینک‌های آلوده ارائه شود. به عنوان مثال در تصویر زیر می‌توانید یک نمونه از این فریب‌ها را ببینید.

این هشدار طوری طراحی شده است که بسیار به هشدارهای امنیتی کروم، فایرفاکس و مرورگرهای مشهور دیگر شبیه باشد. در هشدارهای اصلی، مرورگر فقط در صورتی به کاربر اجازه می‌دهد وارد وبسایت شود که روی دکمه‌ای که ریسک را به عهده کاربر می‌گذارد کلیک شود.

در تصویر بالا هشداری جعلی را می‌بینید که در واقع از طرف هکرهای معروف که تروجان ZeuS را طراحی کرده بودند، ساخته شده است. ZeuS یک تروجان بسیار مخرب است که اطلاعات حساس آنلاین شما را می‌دزدد و کامپیو‌تر آلوده را بخشی از یک شبکه باتنت بزرگ می‌کند که کارهای مجرمانه انجام می‌دهد.

نقاط ضعف امنیتی برنامه‌های آدوبی، فلش، جاوا و اینترنت اکسپلورر از راه‌های دیگری هستند که هکر‌ها اختیار کامپیوترهای کاربران را در دست می‌گیرند. فریب از طریق فیشینگ و مهندسی اجتماعی نیز هم چنان یکی از مشهور‌ترین روش‌های نفوذ به سیستم کاربران است. در این روش هکر‌ها با تمام توان تلاش می‌کنند تا وب‌سایت‌های مشهور و معتبر را جعل کنند و از این طریق شما را فریب داده و اطلاعات‌تان را بدزدند.

در این هشدار جعلی نیز همین اتفاق می‌افتد و کاربر از ترس هک شدن به اشتباه به دامن هکر‌ها پناه می‌برد بی‌آنکه خود بداند چرا که هشدار جعلی بسیار به خشدارهای اصلی شبیه است.

منبع :  آی تی اس ان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.