در حوزه‌ی امنیت، مردم بزرگ‌ترین مشکل هستند

کمیته رکن چهارم – ۸۰ درصد از متخصصان امنیت فناوری اطلاعات معتقدند در حوزه‌ی امنیت سایبری، مردم بزرگ‌ترین مشکل هستند. مؤسسه‌ی امنیت اطلاعات پیشرفته، نظرسنجی را بین ۳۰۰ نفر از اعضای خود انجام داد و نتیجه‌گیری که بدست آمد این بود که بزرگ‌ترین چالش حوزه‌ی امنیت، افراد هستند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،در این نظرسنجی بحث بر سر این نبود که به‌عنوان مثال کارکنان قربانی حملات فیشینگ می‌شوند یا به اشتباه داده‌های محرمانه را برای شرکت دیگری ارسال می‌کنند بلکه بیشتر در مورد مهارت‌ها فنی در حوزه‌ی امنیت سایبری بحث شده بود. شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند نیروی کاری به‌طور پویا در حال تغییر است و آینده و چشم‌انداز شغلی را در این حوزه مثبت پیش‌بینی کردند.

این مؤسسه اعلام کرد بحران مهارت در دنیای کنونی بسیار واقعی است. در حال حاضر گروه‌های امنیتی باید تلاش کنند تا بهتر و بهتر شوند ولی فعلاً شاهد هستیم که مهاجمان این کار را انجام می‌دهند. همچنین مشکل دیگری که وجود دارد مقیاس‌پذیری است. اگر شما فرض کنید که در سال آینده تعداد حملات نسبت به زمان حال، ۱۰ برابر افزایش پیدا کند، احتمالاً خواهید توانست با آن‌ها مقابله کنید ولی اگر این افزایش برابر با ۵۰ درصد باشد، با بهبود راه‌کارها تنها می‌توانید در برابر بخشی از این حملات از خود حفاظت کنید.

محققان در گزارش خود گفتند: «ده‌ها سال قبل سازمان راه‌کارهای دفاعی خود را طوری توسعه نمی‌دادند که در برابر حملات نفوذگران دولتی و یا سازمان‌یافته امن باشند و در نتیجه برای نفوذگران هرآنچه که می‌خواستند فراهم بود. ولی در حال حاضر سناریوهای حمله بسیار پیچیده شده و نفوذگران از آگاهی بالایی برخوردار هستند. در حال حاضر باوجود پیشرفت‌هایی که در راه‌کارهای دفاعی داشته‌ایم و از آن سطح پایه ارتقاء پیدا کرده‌ایم هنوز هم شاهد نقض داده، باج‌افزارها و بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های روز-صفرم هستیم.»

منبع:infosecurity

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.