مایکروسافت در ویندوز ۱۰ برای مقابله با باج‌افزارها، ویژگیِ جدیدی ارائه کرده است

کمیته رکن چهارم – با وجود موج حملات گسترده که در چند ماه اخیر شاهد آن هستیم و از نمونه‌های آن می‌توان باج‌افزارهای «گریه» و «نات‌پِتیا» را نام برد، شرکت مایکروسافت ویژگی جدیدی را ارائه کرده است.

هدف مایکروسافت از این کار محافظت هرچه بیشتر از کاربران در برابر باج‌افزار و دیگر بدافزارها است. این ویژگی «دسترسی کنترل‌شده به پوشه۱» نام داشته و در سرویس امنیتی ویندوز ۱۰ ارائه شده است. این ویژگی قرار است در به‌روزرسانی فصل پاییز در ویندوز ۱۰ به کاربران ارائه شود و به احتمال زیاد در ماه‌های اکتبر-نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر خواهد شد. 

کارشناسان مایکرسافت گزارش داده‌اند این ویژگی قرار است بر روی هرگونه تغییرات در برنامه‌ها و پرونده‌ها در برخی از پوشه‌های مهم و موجود در فهرست سیاه نظارت و کنترل داشته باشد. هرگاه برنامه‌ی مخربی مانند باج‌افزار بخواهد تغییری را در پرونده‌های مورد نظر ایجاد کند، این ویژگی به کاربران هشدار خواهد داد. در این ویژگی برخی از پوشه‌ها برای نظارت به‌طور پیش‌فرض قرار گرفته است ولی کاربران نیز قادر خواهند بود تا پوشه‌های دلخواه خود را به این فهرست اضافه کنند تا هرگونه تغییر در آن‌ها، هشدار داده شود. با این‌حال کاربران نمی‌توانند پوشه‌های موجود در فهرست پیش‌فرض را تغییر دهند.

این ویژگی جدید قرار است در کنار راه‌کارهای امنیتی موجود، یک لایه‌ی امنیتی بیشتر را در ویندوز ۱۰ ارائه کند. با این‌حال کاربران با فعال کردن این ویژگی‌ها در ویندوز نباید خیال خود را در مورد حفاظت از داده‌ها راحت کنند. برای حفاظت از سامانه باید از رویکردِ امنیتی چند-لایه استفاده کرد چرا که مهاجمان سایبری روز به روز ماهرتر شده و ویژگی‌های امنیتیِ بسیار پیچیده را نیز دور می‌زنند. 

منبع: securityweek

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.