شبکه‌ لای‌فای در برابر حمله کراک مقاوم است

کمیته رکن چهارم – فناوری لای فای به سادگی بستن در و پایین کشیدن کرکره و پرده می‌تواند در برابر حملاتی مانند کراک مقاومت کند.

در عصر حاضر اطلاعات در بستر امواج رادیویی و ماکرو و از طریق وای‌فای منتقل می‌شوند که با محدودیت‌های بسیاری همراه است. از طرفی به تازگی حمله‌ای به نام کراک (KRACK) شناسایی شده است که می‌تواند پروتکل امنیتی WPA2 (Wi-Fi Protected Access II) را مورد هدف قرار داده و ترافیک بین رایانه‌ها، تلفن‌های همراه و مسیریاب‌ها را رؤیت کند.
در مقابل وای‌فای، فناوری لای‌فای وجود دارد. در لای‌فای به جای استفاده از امواج رادیویی از لامپ‌های ‌ال‌ای‌دی و نور برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود. این فناوری عملکردی ۱۰۰ برابر سریع‌تر داشته و از پهنای باند بیشتری بهره می‌برد. همچنین به علت این که نور بازتاب شده و در اتاق باقی می‌ماند از امنیت بالاتری برخوردار است. از این دستاورد می‌توان در شبکه‌های اینترنت اشیا استفاده کرد.
شرکت پیورلای‌فای (pureLiFi) در ادینوبرگ اسکاتلند، اولین شرکت و پیشگام در فناوری لای‌فای است که با هدف ایجاد تحول در شبکه‌های بی‌سیم کار خود را آغاز کرد. پیورلای‌فای اعلام کرد محصولات آینده‌ی آن‌ها نه تنها می‌توانند هزاران کانال جدید برای ارتباطات بی‌سیم ایجاد کنند؛ بلکه تقریباً غیرممکن است که تحت تأثیر آسیب‌پذیری کراک قرار بگیرند.
هارالد هاس (Harald Haas)، مخترع لای‌فای گفت:

به طور قطع لای‌فای از امنیت بالاتری نسبت به وای‌فای بهره می‌برد. تنها کاری که شما برای محافظت از شبکه‌ی بی‌سیم خود باید انجام دهید بستن در اتاق و کشیدن پرده‌ها است. این اقدامات بسیار ساده بوده و هر شخصی می‌تواند امنیت شبکه‌های لای‌فای را تأمین کند.

شرکت یاد شده، به دنبال معرفی مزایای امنیتی لای‌فای توسط هارالد هاس در زمان برگزاری اجلاس سایبرسک ۲۰۱۷ (CyberSec 2017)، اعلام کرد، قصد دارد در زمان برگزاری رویدادی در شهر لندن، نخستین محصول خود که تاییده تجاری گرفته است را معرفی کند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.