کاربران ایرانی تلگرام، طعمه باج افزار زئوس قرار گرفتند

کمیته رکن چهارم – طبق بررسی کارشناسان، باج افزار زئوس در حال گسترش روی پیام رسان تلگرام و وب سایت‌ها است.

باج افزار اندرویدی با رویکردی تازه و با الهام گرفتن از باج افزار زئوس به سرعت در حال گسترش بوده و اهدافی چون پیام رسان تلگرام و وب سایت ها را هدف قرار داده است.
طبق اعلام مرکز مدیریت امداد و عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر)، نسخه اولیه این باج افزار منتشر گردیده و در آن با استفاده از تجزیه و تحلیل کدها می توان رمز در خواستی را به دست آورد.
عدم وجود نظارت درست روی کانال‌ها و برنامه‌های منتشر شده در تلگرام باعث به وجود آمدن بازارهای سیاهی شده است که بدافزارهای مختلف از هکرهای روسی خریداری شده و با کمی تغییر در شکل آن و ترجمه برخی عبارات به فارسی به طور عمومی تحت عناوینی فریبنده منتشر می‌شوند.
برخی افراد با داشتن اطلاعات کمی در زمینه هک  و نفوذ و همچنین برنامه نویسی می‌توانند بعضی از بدافزارها را تغییر داده و آن‌ها را بصورت یک بدافزار ایرانی درآورده و برای هموطنان مشکل آفرینی کنند.

طبق اطلاعات به دست آمده در برخی گروه ها در شبکه‌های اجتماعی بد افزارهایی فروخته می‌شود که عمدتا روسی هستند، لذا  این موضوع ، حفظ هوشیاری را از طرف مسئولان و کاربران ایرانی طلب می‌کند.
باج افزار زئوس برای کاربران ایرانی در تلگرام، خطر بزرگی محسوب می‌شود چون این باج افزار حضور فعالی در این شبکه اجتماعی دارد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.