جدیدترین قوانین مبارزه با جرائم سایبری

کمیته رکن چهارم – به‌تازگی گروهی از کارشناسان در یک گردهمایی به بحث در مورد جدیدترین قوانین سایبری ازنظر جنبه‌های سیاسی، اجتماعی و تجاری، جرائم اینترنتی و امنیت آنلاین پرداخته‌اند.

 در این گردهمایی جی جانسون این‌گونه اعلام نظر می‌کند که وضعیت جرائم سایبری پیش از آنکه بهتر شود هرروز بدتر نیز می‌شود، این در حالی است که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ جایگاه امنیت ملی تحت نظر ریاست‌جمهور آمریکا باراک اوباما بود، بااین‌وجود سرمایه‌گذاری جهت توسعه فن‌آوری و بالا بردن سطح آگاهی راه طولانی در پیش داریم.
مدیر مرکز تجزیه‌وتحلیل رسانه‌های اجتماعی و نویسنده دارک وب جیمی بارتلت معتقد است که در حال حاضر استفاده از اینترنت به‌جایی رسیده است که سانسور کردن آن کاری غیرممکن است. در این میان برای اجرای فعالیت‌های مخرب نیاز به داشتن تجربه خاص برنامه‌نویسی نیست این در حالی است که استفاده از تجربیات جرائم اینترنتی بسیار آسان و در دسترس است.

معنای این فعالیت‌ها برای دولت‌ها
جانسون لیکنز به‌عنوان یکی از مبارزان جرائم اینترنتی در سطح حکومتی است و بر این باور است که هکرها در خارج از نهادهای دولتی در حال حمله به زیرساخت‌های کشورها هستند و در ادامه صحبت‌های خود گروه‌های هکری را این‌گونه تشبیه می‌کند کسانی که از جرائم سایبری برای پیش برد اهداف خود استفاده می‌کنند بسیار خلاق و مانند قطرات باران هستند که دست‌یابی به آن‌ها کار بسیار مشکلی است.
بارتلت معتقد است که دولت‌ها برای ایمن ماندن در برابر حملات صورت گرفته باید وارد کار با هکرها شوند تا با ایجاد راه‌حل‌های امن‌تر و غیرمتمرکز راه‌های نفوذ مهاجمان را گرفته و جهت پیش برد اهداف از آن استفاده شود در ادامه این‌چنین اعلام کرد که نمونه بارز این فعالیت‌ها را می‌توان در توسعه Bitcoin و Blockchain ببینیم که با استفاده از لیبرتارین‌های رادیکالی توسعه داده‌شده و روزبه‌روز رو به رشد هستند. وی در ادامه افزود که برای پیش برد اهدافمان شبیه به مهاجمان فعال در فضای دارک وب اقدام کنیم بهترین تأثیر را خواهیم گرفت.
جانسون در ادامه به این نکته اشاره کرد که مهاجمان سایبری در استخراج اطلاعات بسیار فعال هستند و قادر به مشخصات خود را با هر آنچه مدنظر شما باشد در اختیار شما قرار دهند. در ادامه بارتنلت افزود این نوع رفتار در حال تبدیل‌شدن به پیچیده‌ترین شکل ممکن خود است بااین‌وجود که تولید اطلاعات نمادین روزبه‌روز روند رشد چشمگیری را دارد.
در ادامه صحبت‌ها رابینسون این‌گونه اظهارنظر کرد که به دنبال فعالیت‌های هکری روسیه در انتخابات ریاست‌جمهور آمریکا از طریق انتشار اخبار جعلی فعالیت مخرب خود را پیش برده و فعالیت‌های سیاسی را هدف حملات خود قرار داده است.
در ادامه جانسون با بیان این نکته اعلام کرد تا زمانی که یک مهاجم یا یک کشور یا رهبری خاص خواسته‌های خود را پیش می‌برد ممکن است گروه‌های هکری از نتیجه فعالیت این افراد شکل‌گرفته و اقدامات مخرب خود را پیش ببرند.
بارتلت در ادامه افزود امروزه بسیاری از مهاجمان با استفاده از ابزار هوش مصنوعی فعالیت‌های مخرب خود را پیش‌گرفته و از این رخداد اظهار نگرانی کرد که استفاده از این ابزار هوش مصنوعی در صورت رسیدن به شرکت‌های خصوصی ممکن است باعث ایجاد ضعف در برنامه‌ریزی‌های یک کشور شود.

بررسی جرائم سایبری از جنبه تجاری
آنجلا ساسس «Angela Sasse» استاد فناوری متمرکز بر انسان دانشگاه لندن بر این باور است که در حال حاضر هیچ‌گونه انگیزه تجاری برای فکر کردن درباره امنیت وجود ندارد و این فعالیت‌های مقابله با مهاجمان تنها پس از اتمام حمله صورت می‌گیرد. وی معتقد است که این روند تا زمانی بارجا خواهد ماند تا زمانی که شرکت‌ها بتوانند امنیت خود را تأمین کنند.
طی دوازده ماه گذشته دولت انگلیس ممنوعیت استفاده از رمزگذاری‌های مورداستفاده در نرم‌افزار What’sApp و نرم‌افزارهای تولیدی شرکت اپل را اعلام کرد. در ادامه این سؤال پیش می‌آید که آیا شرکت‌های فعال در کسب‌وکار نیازمند همکاری و کسب اجازه از دولت‌ها هستند؟ جانسون افزود در موارد خاص این اقدام باید صورت گرفته تا تأمین امنیت به بهترین شکل صورت گرفته و اطلاعات آن به اشتراک گذاشته شود.
ساسس بر این باور است امروزه جامعه و سازمان‌ها از افراد تشکیل‌شده و توانایی فرد برای مدیریت این فناوری را می‌گیریم. وی در ادامه اعلام کرد امروزه اینترنت به‌اندازه برق و آب مفید است و این امکان برای آزمایش و هرروز تجهیزات مورداستفاده امکان‌پذیر نیست.
جانسون در ادامه افزود در حال حاضر کاربران در حال تسلیم مهاجمان سایبری هستند و ممکن است که کاربران متوجه این رخداد نشوند این در حالی است که همه‌چیز توسط مهاجمان قابل‌شناسایی و بهره‌برداری است.
یکی ا کارشناسان در ادامه این‌گونه اعلام کرد که در صورت استفاده کاربران از مرورگر TOR الان از میزان بالاتری حریم خصوصی برخوردار بودیم.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.