گام عملی محققان روسی در توسعه سیستم امنیتی گوشی های هوشمند

کمیته رکن چهارم – گروهی از محققان موسسه سیستم‌های اطلاعات سایبری دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای روسیه (MEPhI)، تکنولوژی جدید احراز هویت پیوسته را برای تلفن‌های هوشمند مبتنی بر بیومتریک رفتاری ایجاد کرده‌اند.

یکی از کارشناسان امنیتی به نقل از یک سرویس رسمی دانشگاه این‌گونه اذعان کرد با توجه به نتایج تحقیقات جدید در چندین اجلاس بین‌المللی احراز هویت مبتنی بر رمز عبور به‌عنوان محبوب‌ترین سیستم امنیتی دستگاه‌های تلفن همراه به شمار می‌رود. این سیستم برای کاربران مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کنند که واردکردن رمز عبور یا واردکردن الگوهای ورودی را شامل می‌شود.

بزرگ‌ترین مزیت سیستم جدید توسعه‌یافته توسط NRNU MEPhI حفاظت مداوم دستگاه از هک شدن است که نیازی به هیچ اقدام خاصی از طرف مالک ندارد.

سیستم بیومتریک رفتاری، پارامترهای منحصربه‌فرد دست‌کاری دستگاه کاربر را نظارت می‌کند که به آن امکان می‌دهد تا مشخص کند چه کسی از گوشی هوشمند استفاده می‌کند: مالک آن یا شخص دیگری. با استفاده از این سیستم تائید هویت به شکل ساده‌تری شکل می‌گیرد این در حالی است که ویژگی‌های بیومتریک رفتاری قابل از دست رفتن، کپی، سرقت یا تقلید نیستند که این به نوبه خود سیستم تلفن هوشمند را در برابر حملات مهاجمان محافظت می‌کند.

نوآوری به‌دست‌آمده از این آزمایش علمی به این صورت است که برای اولین بار با استفاده از تجزیه‌وتحلیل اطلاعات و فناوری‌های شناسایی‌شده با استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی برای نظارت بر قابلیت‌های بیومتریک و احراز هویت پیوسته کاربران گوشی‌های هوشمند استفاده‌شده است. حساسیت سنسورها درگوشی‌های هوشمند امروزه به آن‌ها امکان می‌دهد ویژگی‌های رفتاری منحصربه‌فرد هر کاربر را تشخیص دهند و بر اساس مجموعه‌ای از داده‌های جمع‌آوری‌شده از صفحه لمسی و دیگر سنسورها برای احراز هویت با دقت بالا استفاده کنند. این فناوری جدید ممکن است برای توسعه‌دهندگان گوشی‌های هوشمند و برنامه‌هایی که نیاز به احراز هویت مستمر دارند، جالب باشد، مانند برنامه‌های بانکی، برنامه‌های شرکت‌ها و پیام‌رسان‌ها مورداستفاده واقع شوند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.