تریک بات سارق ارزهای دیجیتالی شد

کمیته رکن چهارم – بدافزار « TrickBot» از اواخر سال ۲۰۱۶ شناسایی شده و لقب طوفان سایبری جهان را به خود اختصاص داده است.

پژوهشگران امنیتی به تازگی تروجان بانکی تازه ای را کشف کردند که به‌ جای حساب‌ های سنتی بانکی، کیف های پول‌ ارز مجازی را هدف قرار داده است. یک وب‌ گاه تبادل ارز مجازی با نام Coinbase ازسوی نسخه‌ ی نوین بدافزار Trickbot هدف حمله قرار گرفت. این وب‌ سایت، به منظوری برای پرونده‌ های پیکربندی این بدافزار تبدیل شده است.

مهاجمان سایبری، پس از پدید آوردن این تروجان، فهرستی از بانک‌ های محلی را به آن، برای سرقت گواهی‌ نامه‌ های یادشده افزوده بودند. محققان امنیتی اخیرا متوجه شدند که تروجان Trickbot کیف های پول‌ پیچال را نیز هدف قرار داده است. گرایش مهاجمان سایبری به سمت کیف های پول‌ مجازی به این دلیل است که ارزهایی مانند بیت کوین از محبوبیت فراوانی برخوردار شده‌اند و برای پرداخت‌ها مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

بدافزار بالا، ازطریق حملات تزریق کد به وب سایت، کاربران را آلوده نموده، به صورت مستقیم، بانک ها و بلاک چین را هدف گذاری نمی کند.

تاکنون تصور می شد تریک بات فقط به ربودن پول و حساب های بانکی می پردازد؛ اما پژوهندگان شرکت امنیت سایبری آی بی ام اعلام کردند: به تازگی این بدافزار به سرقت ارزهای دیجیتالی به ویژه بیت کوین می پردازد.

طی تحقیقاتی که به وسیله شرکت امنیت سایبری X-Force زیر نظر آی بی ام صورت گرفته، آمده که این بدافزار در اوایل فعالیت خود، مؤسسات مالی را مانند: بانک ها و ارائه دهندگان خدمات کارت های اعتباری، هدف قرار داده؛ اما هم اینک تمرکزش را روی مبادلات ارزهای دیجیتالی گذاشته است و بیت کوین سرقت می کند.

این روزها، افزایش بهای ارزهای دیجیتالی ازجمله بیت کوین، موجب شده است که غرض بسیاری از هکرها، نفوذ به این بخش و دزدیدن ارزهای دیجیتالی باشد؛ زیرا این گونه پول های رمزپایه را نمی توان ردیابی، یا رهگیری کرد و همیشه حاشیه امنی برای سارقان ایجاد می گردد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.