زبان های برنامه نویسی محبوب زنان

کمیته رکن چهارم – علاقه ی زنان به علوم رایانه افزایش و سن شروع به یادگیری برنامه نویسی در میان آنها کاهش یافته است.

 تعدادی از مدیران دنیای فناوری اطلاعات امروزی معتقدند زن ها برنامه نویسان بهتری هستند. از طرفی عده ای از شرکت های دره ی سیلیکون سعی دارند تفکیک جنسیتی در علوم رایانه را از بین ببرد.

شرکت «هکررنک » (HackerRank) به تازگی گزارشی به نام «Women in Tech 2018» منتشر کرد که نشان می دهد شکاف یاد شده به مرور زمان در حال کاهش و از بین رفتن است. این تحقیق بر پایه ی پاسخ بیش از ۱۴ هزار توسعه دهنده ی حرفه ای که ۲ هزار نفر آن زن ها بودند، نوشته شد.

بر پایه ی گزارش های گذشته، مردها نسبت به زن ها، علاقه ی بیشتری برای ورود به علوم رایانه از خود نشان می دهند. با وجود این به نظر می رسد تعداد زن هایی که به علوم رایانه علاقه مند هستند در مقایسه با ۱۹۸۳، ۳۳ درصد افزایش یافته است.

زبان های برنامه نویسی محبوب زنان

از طرفی تفاوت سن شروع به یادگیری برنامه نویسی در افراد زیر ۱۶ سال بین دختران و پسران از ۲۰ درصد به ۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

زبان های برنامه نویسی محبوب زنان

در ادامه گزارش یاد شده ۱۵ زبان برنامه نویسی پرطرفدار بین زن ها ذکر شده اند. بر این اساس Java در رتبه ی اول و جاوا اسکریپت، سی، ++C و Python در رده های ۲ تا ۵ قرار گرفته اند.

زبان های برنامه نویسی محبوب زنان

همان گونه که همه ی کسب و کارها با گذر زمان به شرکت ها نرم افزاری تبدیل می شوند. زن ها نیز روی توسعه نرم افزاری در صنایع مختلفی مانند تولید سخت افزار، موارد امنیت و خودروهای بی راننده فعال هستند. محبوب ترین زمینه ها برای آنها به ترتیب حوزه های فناوری، مالی و تحصیلی است.

زبان های برنامه نویسی محبوب زنان

از طرفی با وجود این که شکاف جنسیتی در حال کاهش یافتن است، بیشتر زن ها همچنان در مشاغل سطح پایین قرار دارند. در واقع بیش از ۲۰ درصد آنها با رده ی سنی بالا ۳۵ همچنان در پایین ترین سطوح کاری قرار دارند؛ به عبارت دیگر خانم ها با این رده ی سنی، ۳٫۵ برابر بیشتر از مرداندر رده ی تازه کارها قرار گرفته اند.


  1. هکررنک یک شرکت فناوری آمریکایی است که روی چالش های رقابتی برنامه نویسی کسب و کارها و مصرف کننده تمرکز دارد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.