سرقت کد، به وسیله هوش مصنوعی

کمیته رکن چهارم – شرکت مایکروسافت، سامانه ای پدید آورد که به علاقه مندان در نوشتن کدهای بهینه کمک می کند.

پژوهشگران مایکروسافت و دانشگاه کمبریج، یک سامانه به نام «دیپ‌ کُدر» (DeepCoder) ایجاد کرده اند که به دستگاه ها امکان می دهد خودشان برنامه نویسی و قدم به قدم پیشرفت کنند.

 

اقدام بالا، به منظور ساده سازی برنامه نویسی انجام شد، برای آن دسته از افرادی که در این زمینه دانش کافی ندارند و نمی توانند نمونه های بهینه تولید نمایند. همچنین حتی کاربرانی که از چنین تجربه ای برخوردار نیستند، به کمک سامانه بالا، قادر به ایجاد محتوای دل خواه خود خواهند شد.

 

آرماندو لزاما (Armando Solar-Lezama)، یکی از پژوهشگران MIT، به عنوان فردی که نقشی در توسعه دیپ‌ کُدر نداشت، گفت:

همه ی مردم، به صورت ناگهانی کارآمدتر می شوند. آن ها می توانند سامانه هایی را پدید آورند که در گذشته برایشان غیرممکن بود.

 

محققان توضیح دادند:

ویژگی یادگیری دیپ‌ کدر، محدودیت هایی دارد؛ اما گامی رو به جلو در دنیای برنامه نویسی و هوش مصنوعی به شمار می رود.

 

این هوش مصنوعی، براساس روشی به نام «سنتز برنامه» (program synthesis) عمل می کند. این شیوه، به هوش مصنوعی اجازه می دهد که با سرقت کدهای دیگر برنامه های موجود، نرم افزار خود را تکمیل نماید. این کار، به اقدام کنونی برنامه نویسان انسانی، بسیار شباهت دارد. با این الگو، تعدادی ورودی و خروجی، به سیستم نام برده داده و سپس با بررسی کدها، بهترین گزینه برای رسیدن به هدف، انتخاب می شود.

 

مارک برک‌ اسمیت (Marc Brockschmidt)، یکی از توسعه دهندگان دیپ‌ کدر خاطرنشان کرد:

این سامانه می تواند برنامه ی یادشده را در کسری از ثانیه تولید کند. همچنین افرادی که هیچ گونه تجربه ای در این زمینه ندارند، می توانند با ارائه ی یک توضیح ساده، نرم افزار خود را بسازند. افزون بر آن، این هوش مصنوعی، به مرور زمان یاد می گیرد که ترکیب کدام کدها با یکدیگر مؤثرتر است و با ایجاد هر درون مایه تازه پیشرفت می کند.

 

دانشمندان توضیح دادند:

هم اکنون دیپ‌ کدر تنها می تواند برنامه هایی با حداکثر ۵ خط تولید کند.

 

اما صاحب نظران نسبت به آینده ی آن، خوش بین هستند و پیش بینی می کنند که دیپ کدر، به خوبی گسترش یابد.

 

دستاورد بالا شایستگی دارد تا مدت زمان مورد نیاز برای گسترش یک برنامه را کاهش دهد. همچنین به جای تصاحب موقعیت های شغلی مردم، با اجرای وظایف ساده تر، به آن ها کمک کند که روی مسائل پیچیده تر تمرکز نمایند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.