ارسال ایمیل مستقیم از هکرها به مشتریان شرکت مهاجرتی

کمیته رکن چهارم – یک شرکت برجسته خدمات مهاجرتی مستقر در بریتانیا، به مقامات در چندین کشور هشدار داده است که حمله سایبری اخیر به این شرکت، ممکن است اطلاعات حساس مشتریان را فاش کرده باشد.

به گزارش کارگروه حملات سایبری خبرگزاری سایبربان، شرکت سیبل اینترنشنال (Sable International) که در بریتانیا، استرالیا و آفریقای جنوبی دفتر دارد، این هفته چندین بیانیه درباره یک حمله سایبری پیشرفته منتشر کرد که باعث بروز مشکلات مختلفی شده است.

شاید برجسته‌ترین نکته این باشد که هکرهای پشت این حمله به مشتریان ایمیل ارسال کرده‌اند و احتمالاً سعی دارند با فشار آوردن به شرکت، آن‌ها را وادار به پرداخت باج کنند.

روز جمعه، یک سخنگوی این شرکت در بیانیه ای توضیح داد که سرقت داده‌ها به مقامات قانونی و نظارتی مربوطه در آفریقای جنوبی و بریتانیا گزارش شده است.

وی همچنین بیان کرد:

نتایج فعلی تحقیقات ما نشان می‌دهد که در این مرحله، داده‌های شخصی تعداد محدودی از مشتریان به خطر افتاده است. ما با این مشتریان تماس گرفته‌ایم و در حال همکاری با آن‌ها هستیم تا خطرات ناشی از این حادثه را کاهش دهیم.

این حمله باعث شد که شرکت سرورهای خود، وبسایت و پورتال‌های تراکنشی را خاموش کند.

از بعد از ظهر جمعه، وبسایت این شرکت هنوز آفلاین است.

این بیانیه همچنین تأیید کرد که هکرها به مشتریان ایمیل ارسال کرده‌اند و از آن‌ها خواست که پاسخ این ایمیل‌ها را ندهند.

مدیر عامل شرکت، رگ بمفورد اظهار نمود که او از این حمله شوکه شده است و افزود که آن‌ها هر کاری که بتوانند برای حفاظت از منافع و امنیت مشتریان خود انجام می‌دهند.

مشتریان معمولاً به شرکت سیبل اینترنشنال مراجعه می‌کنند تا ویزاهای بریتانیا و همچنین ثبت‌نام‌های بین‌المللی کسب و کار، ثبت مالیات و مسائل شرکتی دیگر مرتبط با سازمان‌های چندملیتی را مدیریت کنند.

این شرکت تحقیقات داخلی را آغاز کرده و تیمی برای پاسخ به استعلامات مشتریان تشکیل داده است.

روز چهارشنبه، گروه باج‌افزاری بیان لیان (BianLian) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

این گروه بیشتر به دلیل حمله سال ۲۰۲۳ به سازمان خیریه جهانی و بین المللی نجات کودکان (Save the Children International) شناخته شده است.

این گروه همچنین در ماه می ۲۰۲۳ توسط اف بی آی، آژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا (CISA) و مرکز امنیت سایبری استرالیا (ACSC) پس از هدف قرار دادن چندین بخش زیرساخت حیاتی در ایالات متحده از ژوئن ۲۰۲۲ مورد توجه قرار گرفت.

هکرها به طور مکرر به شرکت‌هایی مانند سیبل اینترنشال، به دلیل حساسیت فعالیت‌های آن‌ها حمله کرده‌اند.

یک حادثه در سال ۲۰۲۳ که شامل شرکت جابجایی سیروا (SIRVA) بود، در کانادا خشم عمومی به پا کرد.

این اتفاق پس از اینکه فاش شد داده‌های برخی از کارمندان دولت کانادا از جمله اعضای فعلی و سابق نیروهای مسلح کانادا و پرسنل پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا در جریان یک حمله سایبری فاش شده است، باعث شد که مردم بیشتر خشمگین شوند.

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.