مایکروسافت ۷۹ آسیب‌پذیری را در محصولات خود ترمیم کرد

کمیته رکن چهارم – شرکت مایکروسافت برای ترمیم ۷۹ آسیب‌پذیری در محصولات مختلف خود، اصلاحیه‌های امنیتی جدیدی منتشر کرد که از این تعداد، ۴ مورد به عنوان آسیب‌پذیری‌های «روز-صفر» گزارش شده است.

به گزارش کمیته رکن چهارم، این مجموعه اصلاحیه‌ها آسیب‌پذیری‌های مختلفی از جمله اجرای از راه دور کد، افزایش سطح دسترسی، افشای اطلاعات، منع سرویس، جعل و دور زدن سازوکارهای امنیتی را در محصولات مایکروسافت پوشش می‌دهد. بیشترین سهم از این آسیب‌پذیری‌ها شامل ۳۰ مورد افزایش سطح دسترسی و ۲۳ مورد اجرای از راه دور کد است.

از میان آسیب‌پذیری‌های شناسایی شده، ۷ مورد به عنوان «بحرانی» طبقه‌بندی شده‌اند که سوءاستفاده از آنها بدون نیاز به دخالت کاربر امکان‌پذیر است. همچنین مایکروسافت تأیید کرده است که مهاجمان سایبری از مدت‌ها پیش از ۴ آسیب‌پذیری «روز-صفر» سوءاستفاده کرده و با ارتقای سطح دسترسی خود به SYSTEM، موفق به بی‌اثر کردن سازوکارهای امنیتی شده‌اند. این سوءاستفاده‌ها همچنین منجر به از کار افتادن اصلاحیه‌های امنیتی مربوط به Servicing Stack و کاهش حفاظت در برابر ماکروهای مخرب شده‌اند.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت فهرست کامل آسیب‌پذیری‌های ترمیم‌شده توسط مایکروسافت، کاربران می‌توانند به وب‌سایت رسمی این شرکت مراجعه کنند.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.