هک مغز انسان

کمیته رکن چهارم – تجهیزات سخت افزاری گوناگون، مانند ایمپلنت ها به دلیل آسیب پذیری و نا امن بودن ممکن است هدف تهاجمات سایبری قرار بگیرند.

 محققان امنیتی بلژیک که عضو هیت علمی دانشگاه «Leuwen KU» هستند، در تحقیقات خود متوجه این موضوع شدند که با کاشت برخی تجهیزات بی سیم در مغز افراد می توان به  مغز شخص نفوذ کرد و این تجهیزات کاملاً نا امن هستند.

به طور کلی کارشناسان معتقدند کاشت تجهیزاتی سخت افزاری مانند ایمپلنت ها به دلیل آسیب پذیری و نا امن بودن بسیار خطرناک هستند.

هکرها می توانند با نفوذ به این سامانه ها اطلاعات حساس عصبی را سرقت کنند و کنترل به روز رسانی و خواندن این اطلاعات را در دست بگیرند.

کاشت تجهیزاتی مانند «neurostimulators» که در مسائل درمانی مربوط به سلامت سیستم عصبی مانند پارکینسون و درد های مزمن از آن استفاده می شود. این تراشه ها به طور مستقیم به مغز انسان متصل می شود. متأسفانه در ساخت و طراحی این تجهیزاتی مسائلی مانند هک شدن لحاظ نشده و این تراشه ها از این حیث آسیب پذیر هستند.

محققان بلژیکی مقاله ای در این رابطه با عنوان (تأمین امنیت تجهیزات بی سیم)، منتشر کرده اند. این مقاله در ماه مارس در هشتمین همایش امنیت و حفظ حریم خصوصی ارائه شده است.

هکر ها می‌توانند با نفوذ به این تجهیزات مذکور اختلال هایی مانند افسردگی یا وسواس را برای قربانی رقم زنند.

شایان ذکر است این حملات از طریق رادیو نرم افزارها (radio-based attacks) انجام می شود.

گستره عملیات های هکری افزایش چشمگیری پیدا کرده است به عبارت دیگر هکرها از هیچ روش و هیچ وسیله ای برای اعمال نفوذ قافل نمی شوند.

در کنفرانس بلک هت ۲۰۱۷ کارشناسان امنیت سایبری اظهار کردند که تجهیزات زیر بنایی و زیر ساختی بسیاری از سازمان ها ایمنی لازم را ندارند زیرا همه آنها به سیستم های کامپیوتری متصل بوده اما دارای آسیب پذیری های بی شماراند.

حال در این خبر نیز شاهد موردی جدید در علم پزشکی هستیم که تراشه هایی در بدن انسان ها کار گذاشته می شود که از طریق آنها می توان مغز انسان را تحت الشعاع قرار داد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.