سرمایه گذاری بریتانیا، برای مقابله با حملات سایبری

کمیته رکن چهارم – سازمان ملی تأمین بهداشت و درمان انگلیس (NHS) بودجه ای ۱۵۰ میلیون پوندی، برای دفاع در برابر خطرات روز افزون حملات سایبری، تعیین کرده است.

دولت انگلیس، برای مقابله با هکرها و اقدامات هکری مانند باج افزار واناکرای (WannaCry)، مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیون پوند هزینه در نظر گرفته است.

با توجه به هشدارهایی که نسبت به یورش های سایبری روسیه در سراسر جهان منتشر می شوند، دولت انگلیس برای مقابله با تهاجمات احتمالی، تدابیر امنیتی بیشتری را مد نظر قرار داده است. این کشور حوزه زیرساخت های انرژی مانند: برق، گاز و… را جزو اولویت های امنیت سایبری خود در نظر گرفته است. همچنین دولت نام برده با شرکت مایکروسافت قرارداد همکاری در زمینه امنیت سایبری امضا کرده است.

از این رو، وزارت بهداشت، درمان و مراقبت های اجتماعی بریتانیا، برای افزایش امنیت سایبری خود برنامه ریزی کرده است.

وزیر بهداشت انگلیس، جرمی هانت (Jeremy Hunt)، گفت:

ما می دانیم که حملات سایبری، رو به افزایش هستند و برای مقابله با آنها، باید تمرکز خود را روی این حوزه قرار دهیم.

سال گذشته، شاهد حمله باج افزار واناکرای (WannaCry) به سراسر جهان بودیم. شایان یادآوری است که این باج افزار، در مراحل اولیه، بیمارستان ها و مراکز درمانی را هدف قرار داده بود. زیرا این موسسات با جان انسان ها سرو کار دارند و در صورت از بین رفتن پرونده های پزشکی بیماران، ممکن است عواقب جبران ناپذیری گریبانگیر شوند.

در حمله واناکرای به انگلیس دست کم ۸۰ مرکز سلامت و ۶۰۳ سازمان بیمه خدمات درمانی، مورد تهاجم سایبری این باج افزار قرار گرفتند که به طور متوسط، این یورش سایبری، ۲۰ هزار بیمار را تحت الشعاع قرار داد.

طبق گزارش اداره حسابرسی بریتانیا (National Audit Office)، بیمه های خدمات درمانی، در بازه زمانی حمله واناکرای، دچار مشکل و عملکرد آن با پیچیدگی های بسیاری همراه شدند.

ضمنا دولت انگلیس هشدارهایی نسبت به استفاده از سیستم عامل های قدیمی و برنامه های به روز رسانی نشده داد. زیرا در برخی مشاغل، هنوز هم از سیستم عامل XP استفاده می کنند که این رویداد از نظر امنیتی خطرآفرین است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.