پویش مبارزه با انتشار باج افزارها

کمیته رکن چهارم – شرکت امنیت سایبری کانادا، با همکاری آژانس امنیت ایالات متحد، موفق به راه اندازی کمپینی برای مبارزه با بدافزارها شد.

به نقل از آی تی ورد؛ بدافزارها و باج افزارها، در سراسر جهان رو به گسترش هستند و کاربران باید با حفظ هشیاری مراقب باشند تا به دام این بدافزارها نیفتند.

همه روزه شاهد پیدایش بدافزار، یا باج افزاری تازه هستیم که باید نسبت به مقابله با آن اقدام شود. بیشتر باج افزارها از روش حملات فیشینگ بهره می گیرند و وارد رایانه قربانی می شوند. عموم تهاجمات فیشینگ، از طریق هرزنامه هایی صورت می گیرند که برای کاربران ارسال شده، قربانیان را ترغیب به گشودن رایانامه و کلیک روی لینک درون آن می کنند.

در این پویش که به صورت مشترک برپا شده است-مطرح شد که بهترین روش رویا رویی با بدافزارها و باج افزارها، جلوگیری از فرستادن ایمیل ها است. منظور آن دسته از پست های الکترونیکی است که با هدف به دام انداختن کاربران ارسال می شوند. به عبارتی دیگر، بستر رایانامه ها به مکانی امن برای جولان دادن بدافزارها مبدل شده است. لذا باید با عزمی جدی، به مقابله با این نوع حملات پرداخت.

شرکت مک آفی (McAfee)، طی گزارشی اعلام کرد: برخی سازمان های کانادایی، طی رشته عملیات جداگانه، برای رویارویی با باج افزارها اقدام کردند ولی نتوانستند موفق ظاهر شوند و در این زمینه شکست خوردند.

گروه های امنیتی اعتقاد دارند که بیشتر این باج افزارها و حملاتی از این قبیل، از سوی کره شمالی و هکرهای تحت حمایت این کشور پشتیبانی می شوند.

کارشناسان امنیت سایبری کانادا، نسبت به کره شمالی بدگمان هستند و معتقدند باید رفتارهای این دولت مردان با دقت و ظرافت بیشتری رصد شوند. به عبارتی دیگر، آنان ادعا می کنند که اگر بتوانیم سرمنشأ یورش های باج افزاری را بیابیم و به مقابله با آن ها بپردازیم، در این زمینه پیروز خواهیم شد.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.