راه طولانی شرکت‌های غرب آسیا در حوزه امنیت سایبری

کمیته رکن چهارم – خاورمیانه، خانه بسیاری از اقتصادهای در حال رشد جهان، همچنان در حوزه تأمین امنیت سایبری دچار ضعف و ناکارآمدی بسیار است.

بر اساس گزارش‌های آماری، ۴۸ درصد از حملات سایبری به شرکت‌های آسیای غربی و آفریقا، برای شرکت موردحمله قرارگرفته، حدود ۵۰۰ هزار دلار هزینه و خسارت در پی داشته است.

خاورمیانه، خانه بسیاری از اقتصادهای در حال رشد جهان، با وجود استقرار و به کارگیری فناوری‌های جدید، همچنان در حوزه تأمین امنیت سایبری دچار ضعف و ناکارآمدی بسیار است.

بر اساس گزارش شرکت امنیت سایبری کسپرسکی، سطح حفاظت در برابر حملات بیرونی سابق بر این در حدود ۴۳ درصد شرکت های این منطقه، بسیار پایین بوده است. این گزارش که اواخر سال ۲۰۱۷ منتشر شد، نشان می دهد ۷۳ درصد از حملات سایبری موفق به سیستم این شرکت ها، از طریق نفوذ به برنامه های آسیب پذیر وب صورت گرفته است.

امکان بالای وقوع حملات سایبری در منطقه غرب آسیا، سبب رشد ناگهانی صنعت و ارزش بازار امنیت سایبری شده است.هم اکنون ارزش بازار امنیت سایبری این منطقه، حدود ۱۱٫۴ میلیارد دلار، برآورد می شود و پیش بینی ها، نرخی ۲ برابر مبلغ یاد شده را برای سال ۲۰۲۲، ارزیابی می کنند.

این برآورد های اقتصادی و تداوم حملات سایبری بزرگی چون شمعون (Shamoon) و راس گاز (RasGas) در عربستان و قطر، این منطقه استراتژیک و مهم را به بهشتی برای شرکت های امنیت سایبری شاخص جهان بدل کرده است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.