تقویت اف.بی.آی برای مبارزه جرائم سایبری

کمیته رکن چهارم – اف.بی.آی راهبرد جدید خود در مبارزه با تروریسم و تهدیدات رو به رشد سایبری را اعلام کرد.

نشریه وال استریت ژورنال اخیرا طی گزارشی به راهبرد جدید اف.بی.آی برای مبارزه با تروریسم و تهدیدات سایبری، پرداخته است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان غربی، این اقدام پلیس فدرال آمریکا، واکنشی منطقی به افزایش تحرکات تهدید‌آمیز روسیه و چین در فضای مجازی به شمار می‌رود.

نیروی دریایی ایالات متحده، اخیرا اعلام کرده است که تحت حملات شدید چین برای جاسوسی سایبری و سرقت فناوری بوده است. این در حالی است که کریستوفر ری (Christopher Wray)، رئیس اف.بی.آی نیز از یافتن شواهدی در مورد نقش چین در حملات سایبری شدید اخیر به این نهاد نظامی، خبر داد.

امی هس (Amy Hess)، رئیس جدید شعبه واکنش به جرائم و نفوذ سایبری، در این مورد گفت:

 

این تغییر، شباهت بسیاری با تحولات پس از حادثه ۱۱ سپتامبر دارد. من سال‌ها در اف.بی.آی خدمت کرده‌ام و با جنایات مختلف و باندهای مواد مخدر مواجه بوده‌ام و سپس ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد. به عقیده من شرایط فعلی با آن دوران یکسان است.

 

وی در ادامه افزود:

 

آینده فضای سایبری، آینده سازمان ما است. این آینده جهان است. ما باید بدانیم که دشمنانمان چگونه در مورد فضای مجازی فکر می‌کنند. این دشمنان می‌توانند طیف وسیعی از بازیگران چون دولت‌ها و هکرهای مستقل را شامل شوند. این روشی است که ما پیش گرفته‌ایم.

 

بهبود فرایند‌های استخدام و اطمینان از رسیدن امنیت به استانداردهای پایه در همه بخش‌ها، یکی از مهم‌ترین راهکارهای اف.بی.آی در این مسیر به شمار می‌رود.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.