سامسونگ یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های اندروید را به فراموشی سپرده است

کمیته رکن چهارم – سامسونگ و وان پلاس یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های اندروید را مدت‌‌ها است که نادیده می‌گیرند.

تصور کنید برای مدتی از گوشی خود دور بوده‌اید یا در آغاز روز گوشی خود را به دست می‌گیرید و ناگهان حجم زیادی از نوتیفیکیشن‌ها را از اپلیکیشن‌های مختلف دریافت می‌کنید و در همین حین، یک اعلان جدید به شما می‌رسد که به‌طور تصادفی آن را سوایپ می‌کنید و پاک می‌شود، این مشکلی است که اندروید سال‌ها پیش با تاریخچه‌ی اعلان‌ها آن را حل کرد.

با این حال، اگر از گوشی سامسونگ یا گوشی وان پلاس استفاده می‌کنید، ممکن است این قابلیت در گوشی شما فعال نباشد.

اندروید یک سیستم‌عامل کاملاً بالغ است، بنابراین ویژگی‌ها یا تغییرات بزرگ به ندرت در آن اتفاق می‌افتند؛ اما در سال ۲۰۲۰، گوگل تاریخچه‌ی نوتیفیکیشن‌ها را به‌عنوان یک گزینه‌ی جدید و نسبتاً مهم به اندروید اضافه کرد که با آن، کاربران می‌توانند به اعلانیه‌هایی که حذف کرده بودند دسترسی داشته باشند.

به‌طور کلی، این ویژگی به‌صورت پیش فرض به‌منظور حفظ حریم خصوصی غیرفعال است. اما شما می‌توانید آن را فعال کنید، انجام این کار نسبتاً ساده و آسان است، حداقل در گوشی پیکسل.

در منوی تنظیمات در اندروید خالص گوگل، یک بخش اختصاصی برای تنظیمات اعلان وجود دارد که در بالای صفحه، گزینه‌ی تاریخچه‌ی اعلان‌ها قرار دارد و می‌توانید آن را فعال کنید. این ویژگی اعلان‌های شما را برای مدت محدودی، معمولاً حدود یک روز، جمع‌آوری و آن‌ها را براساس اپلیکیشن مربوطه گروه‌بندی می‌کند. همچنین می‌توانید از همین صفحه برای مشاهده‌ی اعلانیه‌هایی که Snooze شده‌اند، استفاده کنید.

این موضوع در مورد برخی از محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار صادق نیست. هم سامسونگ و هم وان‌پلاس، سه سال پس از انتشار این قابلیت، همچنان این ویژگی را از دید پنهان می‌کنند.

در OxygenOS 13 وان پلاس تاریخچه‌ی اعلان‌ها در مسیر Settings > Notification & Status bar > More Settings > Notification History دیده می‌شود. یعنی برای دسترسی به این ویژگی ساده باید مراحل بیشتری طی کنید و هیچ اشاره‌ای به وجود آن در هیچ‌یک از صفحات قبلی نشده است.

در One UI 6 در گوشی سامسونگ، وضعیت تقریباً یکسان است. در مسیر Settings > Notifications > Advanced settings > Notification History این گزینه را مشاهده خواهید کرد.

برخلاف پیکسل، سامسونگ و وان‌پلاس میان‌بر کوچک مفید برای دسترسی به تاریخچه‌ی اعلان را از کنار اعلان‌ها حذف کرده‌اند. این یعنی که حتی اگر این ویژگی را فعال هم کنید، باید هر بار که می‌خواهید از آن استفاده کنید، این لایه‌های تنظیمات را پشت سر بگذارید.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.