مایکروسافت به فکر رقابت جدی با اپل و گوگل است

کمیته رکن چهارم – رئیس واحد گیمینگ مایکروسافت بار دیگر تأکید کرده است که این شرکت فروشگاه آنلاین برای بازی‌های موبایلی می‌سازد.

فیل اسپنسر، رئیس واحد گیمینگ مایکروسافت، در حال مذاکره با شرکای تجاری است تا مایکروسافت با کمک آن‌ها فروشگاهی آنلاین برای بازی‌های موبایل بسازد و به رقیب اپ استور اپل و پلی استور گوگل تبدیل شود.

اسپنسر می‌گوید راه‌اندازی فروشگاه اختصاصی، بخشی مهم از استراتژی مایکروسافت است و این شرکت پروژه‌ی مورد بحث را فعالانه پیش می‌برد. به گزارش بلومبرگ، اسپنسر فعلاً هیچ تاریخ دقیقی برای راه‌اندازی فروشگاه موردبحث اعلام نکرده است، اما احتمالاً این فروشگاه در سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید.

مایکروسافت اوایل سال ۲۰۲۳ سرویس اشتراکی گیم پس را در دسترس گیمرهای کامپیوتر و لپ تاپ قرار داد و این اقدام باعث افزایش هفت درصدی تعداد کاربران گیم پس شد. به گفته‌ی اسپنسر، تقریباً نیمی از کاربران جدید گیم پس ساکن کشورهای پرو و کاستاریکا هستند.

غول ردموندی صنعت فناوری پس از تلاش‌های بسیار سرانجام اکتیویژن بلیزارد را تصاحب کرد تا به مجموعه‌ی غنی بازی‌های این شرکت دسترسی پیدا کند. اکتیویژن بازی‌های محبوبی مثل Candy Crush و Call of Duty Mobile را در حوزه موبایل دارد و قطعاً نقش پررنگی در راه‌اندازی فروشگاه‌ مایکروسافت ایفا خواهد کرد.

فیل اسپنسر می‌گوید ارزش بازار بازی‌های موبایلی به ۹۰ میلیارد دلار می‌رسد و مایکروسافت در این صنعت نقش بسیار کمی دارد؛ به‌همین‌دلیل تصاحب اکتیویژن بلیزارد اقدامی پراهمیت برای ردموندی‌ها است.

منبع : افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.