مارک زاکربرگ با ارسال ایمیل‌، به‌دنبال جذب محققان هوش مصنوعی DeepMind گوگل است

کمیته رکن چهارم – ظاهراً زاکربرگ بدون انجام هیچ مصاحبه‌ای، به برخی از آن‌ها پیشنهاد شغل داده است.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، در تلاش است تا استعدادهای هوش مصنوعی را جذب و استخدام کند. طبق گزارش‌های منتشرشده، رئیس متا ظاهراً با ارسال ایمیل‌های شخصی به‌دنبال جذب محققان هوش مصنوعی DeepMind گوگل است.

زاکربرگ در این ایمیل‌ها در مورد اهمیت هوش مصنوعی برای متا به محققان هوش مصنوعی توضیح داده و امیدوار است که آن‌ها به این شرکت بپیوندند. علاوه‌براین، ظاهراً متا بدون انجام هیچ مصاحبه‌ای به آن‌ها پیشنهاد شغل داده است.

زاکربرگ در چند وقت گذشته تلاش کرده که متا را به یکی از چند شرکت برتر حوزه هوش مصنوعی تبدیل کند و به‌نظر می‌رسد که این ایمیل‌ها نیز برای تحقق برنامه‌های او ارسال شده است.

او در ماه ژانویه به The Verge گفته بود که متا تا پایان سال ۲۰۲۴ بیش از ۳۴۰۰۰۰ پردازنده گرافیکی Nvidia H100 خواهد داشت. این تراشه‌ها که برای آموزش و استقرار مدل‌های هوش مصنوعی از آن‌ها استفاده می‌شود، درحال‌حاضر به محصولات جذابی برای شرکت‌های فناوری تبدیل شده‌اند.

متا همچنین قصد دارد نسبت به رقبای خود درزمینه هوش مصنوعی مانند OpenAI، رویکرد متفاوتی داشته باشد. غول فناوری تاکنون از یک رویکرد منبع‌باز برای توسعه هوش مصنوعی استفاده کرده است و در ماه جولای، مدل Llama 2 را منتشر کرد که یک مدل عمدتاً منبع‌باز هوش مصنوعی است.

مارک زاکربرگ سال گذشته به سرمایه‌گذاران گفته بود که از نظر اولویت، هوش مصنوعی بزرگ‌ترین حوزه سرمایه‌گذاری متا در سال ۲۰۲۴ است. در چند وقت گذشته، مدل‌های هوش مصنوعی دیگری نیز توسط این شرکت معرفی شده‌اند. ازجمله آن‌ها می‌توان به هوش مصنوعی کدنویسی Code Llama 70B، نسخه تحت وب هوش مصنوعی تولید تصویر Imagine و هوش مصنوعی Seamless متا برای ترجمه آنی مکالمات بین زبان‌های مختلف اشاره کرد.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.