افزایش سهم حملات DDoS در عوامل مؤثر بر اختلال در مراکز داده ها

۱کمیته رکن چهارم – شرکت Emerson Network Power با مشارکت مؤسسه Ponemon در گزارشی به بررسی عوامل مؤثر بر اختلال درمراکز داده ها (Data Center) و هزینه ناشی از آنها پرداخته است. آمار این گزارش از مطالعه ۶۳ مراکز داده های آمریکایی حاصل شده است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،یافته های این بررسی که در ادامه این مقاله به آنها اشاره می شود نشان می دهند که هر چند سهم بسیاری از عوامل، نسبت به سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳، روندی نزولی داشته اما سهم حملات DDoS در این بازه زمانی بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

DC1

UPS

بررسی ها نشان می دهد که در سال گذشته میلادی، ۲۵ درصد از اختلالات برنامه ریزی نشده ناشی از بروز اشکال در سیستم های UPS و باتری ها بوده است. سهم این اتفاقات در سال ۲۰۱۰، ۲۹ درصد بوده است.

حملات DDoS

حملات توزیع شده برای از کاراندازی سرویس (DDoS) مسبب ۲۲ درصد از اختلالات در مراکز داده های بررسی شده هستند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۰، این سهم ۲ درصد و در سال ۲۰۱۳، ۱۸ درصد بوده است.

خطاهای انسانی

خطاهای انسانی با ۲۲ درصد سومین دلیل اصلی بروز اختلالات در مراکز داده ها هستند. این موارد نسبت به سال ۲۰۱۳ تغییری را نشان نمی دهند. این سهم در سال ۲۰۱۰، ۲۴ درصد بوده است.

سیستم های محیطی

سهم بروز اشکال در سیستم های محیطی همچون تجهیزات سرمایشی از ۱۵ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۱۱ درصد در سال میلادی جاری افزایش یافته است.

آب و هوا

عوامل مرتبط با آب و هوا نیز از ۱۲ درصد در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ به ۱۰ درصد در آخرین بررسی کاهش یافته است.

مولدهای برق

اشکالات ناشی از مولدها نیز همچون بسیاری از عوامل مورد بررسی روندی نزولی داسته است. بنحوی که سهم این ایرادات از ۱۰ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۶ درصد در آخرین دوره رسیده است.

DC2

میانگین هزینه ناشی از اختلالات برنامه ریزی نشده در هر دقیقه نزدیک به ۹ هزار دلار اعلام شده است. این مقدار برای سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ بترتیب ۵,۶۱۷ دلار و ۷,۹۰۸ دلار بوده است.

همچنین میانگین هزینه تحمیل شده در نتیجه یک اختلال از ۵۰۵,۵۰۲ دلار در سال ۲۰۱۰ و ۶۹۰,۲۰۴ دلار در سال ۲۰۱۳ به ۷۴۰,۳۵۷ دلار در آخرین بررسی افزایش یافته است.

منبع:شرکت مهندسی شبکه گستر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.