۱۲+۶ Gesture پرکاربرد در ویندوز ۱۰ ! (بخش چهارم)

۱کمیته رکن چهارم – به بخش آخر معرفی‌Gesture ها یا حرکت لمسی رسیدیم. اکنون زمان جمع بندی و پرداختن آخرین جسچر هاست. در قسمت های قبلی دوازده مورد و زیر مورد را مطاله کردیم و اکنون به شش مورد تخصصی تر ویژگی های ویندوز می پردازیم.

۴-مرکز اعلانات ویندوز

ویندوز ۱۰

برای باز کردن اکشن سنتر می توانید از یک انگشت و کشیدن آن به سمت راست استفاده کنید. البته می توانید یک گزینه ی سریع هم برای دسترسی به اکشن سنتر در ویندوز ایجاد کنید.

۵-فراخوانی Task View

ویندوز ۱۰

برای مشاهده ی همه برنامه هایی که باز هستند، می توانید انگشت خود را به سمت چپ بکشید. با این کار تسک ویو باز می شود و تمام برنامه های باز را نمایش می دهد. در این حالت می توانید برنامه ی مورد نظرتان را انتخاب کنید و یا یک فضای خالی را لمس کنید تا این پنجره بسته شود. برای حرکت پنجره ها نیز می توانید چند ثانیه انگشت خود را روی آنها نگه داشته و بعد حرکت دهید.

۶-دستور فرمان برای برنامه ها

برخی از برنامه ها دارای تنظیماتی خاصی هستند که می توانید با کشیدن انگشت به سمت لبه ی بالا و یا پایین به آن دسترسی پیدا کنید.

۷-بستن برنامه ی باز

برای بستن برنامه ای که در حال حاضر باز است می توانید انگشت خود از سمت بالا به گوشه حرکت دهید تا برنامه بسته شود. با این کار فضای بیشتری در اختیار سیستم قرار خواهد گرفت.

۸-زوم

مانند زوم کردن در اکثر گوشی های هوشمند، در تبلت ها نیز می توانید دو انگشت خود را به سمت داخل و خارج برای زوم + و – انجام دهید.

۹-چرخش

برای چرخاندن آیتم مورد نظرتان کافیست آن را با دو انگشت گرفته و آن را به اندازه ی دلخواه حول یک دایره بچرخوانید.

ویندوز ۱۰ آمده تا مثلا با این ویژگی های جدید کاربران زیادی را جذب خود کند! پس اگر هنوز به این سیستم عامل بروز رسانی نکرده اید، می توانید سریع تر این کار را انجام دهید تا از این ویژگی های جدید بهره ببرید.

این هم از ۱۸ تا! امیدواریم از آن ها لذت برده باشید و به صورت کاربردی از آن ها استفاده نمایید.

نظر شما در مورد این حرکات موزون(!) چیست؟ آیا شما از تاچ پدها استفاده می کنید و یا صفحه نمایش های لمسی را ترجیح می دهید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:MakeUseOf

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.