همکاری فیس‌بوک با ۳ شرکت امنیتی F-Secure,Trend Micro و ESET

کمیته رکن چهارم – فیس‌بوک می‌خواهد با شرکت ESET در زمینه افزایش امنیت کاربرانش همکاری کند.

 

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , قرار است فیس‌بوک نسبت به بدافزار‌ها حساسیت بیشتری به خرج داده و لایه‌های امنیتی بیشتری برای مقابله با آن‌ها اضافه کند. روز چهار شنبه گذشته این شرکت اعلام کرد که می‌خواهد با شرکت مشهور ESET که در زمینه امنیت دیجیتال اعتبار بالایی دارد همکاری کرده و بدافزار‌ها را مستقیما در فیس‌بوک تشخیص دهد.

شرکت ESET سومین شرکتی است که فیس‌بوک در زمینه امنیت با آن همکاری می‌کند. در ماه مه سال جاری میلادی فیس‌بوک با شرکت F-Secure و Trend Micro وارد همکاری شد تا در برابر لینک‌ها و فایل‌های آلوده مقاوم‌تر شود.

فیس‌بوک در یک پست اعلام کرد که: «هرچقدر تعداد شرکت‌های امنیتی در همکاری با فیس‌بوک افزایش پیدا کند احتمال به دام انداختن بدافزار‌ها بیشتر شده و امنیت کاربران بالا‌تر خواهد رفت. این سه شرکت به ما کمک می‌کنند تا لینک‌های آلوده و وب‌سایت‌های مخرب را بلاک کرده و نگذاریم وارد نیوزفید کاربران که تعداد آن‌ها در حال حاضر ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون نفر است، شوند».

پیش از این فیس‌بوک یکی از بسترهایی بود که مورد حمله فراوان بدافزار‌ها قرار می‌گرفت و هر از گاهی یک ویروس فیس‌بوکی بسیاری از کاربران را آلوده می‌کرد. دلیل این اتفاق هم تجمع تعداد زیادی از کاربران در یک مکان به نام فیس‌بوک بود که احتمال آلودگی را به شدت افزایش می‌داد. تحقیقی در سال ۲۰۱۰ از سوی BitDefender نشان داد که یک پنجم کاربران فیس‌بوک حداقل یک بار با بدافزار برخورد کرده‌اند.

از این به بعد اگر احساس کردید که در فیس‌بوک دچار آلودگی شده‌اید و فیس‌بوک شما رفتار عجیب و غریبی از خودش نشان داد، فیس‌بوک به شما پیشنهاد می‌کند تا سیستم‌تان تحت اسکن قرار بگیرد. شما می‌توانید اسکن را اجرا کرده و نتایج را ببینید و در ‌‌نهایت بدافزار را با خارج شدن از فیس‌بوک غیرفعال کنید.

منبع : ای تی اس ان

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.