توصیه‌هایی برای امنیت بیشتر گوشی‌های هوشمند

کمیته رکن چهارم – گوشی‌های هوشمند امروزی در مقایسه با گوشی‌های چند سال قبل از قابلیت‌های بسیاری برخوردارند، اما همزمان با توسعه امکانات همراه، تهدیدات امنیتی نیز افزایش پیدا کرده است.

 

از گشت و گذار در وب و شبکه‌های اجتماعی گرفته تا انجام خریدهای اینترنتی و بانکداری آنلاین، ما با گوشی‌های هوشمند خود به انجام فعالیت‌های متنوعی می‌پردازیم. از این رو پیوسته باید هوشیار و محتاط باشیم تا تلفن همراه و اطلاعات باارزش ما برابر حملات بدافزارها و مهاجمان سایبری در امان بماند.

به نکات و توصیه‌های کاربردی برای محافظت از گوشی‌های هوشمند توجه کنید:

گوشی خود را قفل نگه دارید

همیشه و تحت هر شرایطی روی گوشی هوشمند خود قفل بگذارید تا در صورت دسترسی کلاهبرداران و مهاجمان سایبری به تلفن همراه شما، اطلاعات‌تان درامان بماند.

اطلاعات حساس را رمزنگاری کنید

اگر گوشی هوشمند شما از قابلیت رمزنگاری برخوردار است، حتما از این فناوری استفاده کنید. اگر اطلاعات خود را رمزنگاری کنید، در صورت دزدیده شدن تلفن همراه، کلاهبرداران و مهاجمان از دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در گوشی عاجز خواهند بود.

عملکرد اپلیکیشن‌های مختلف را تحت نظر بگیرید

همواره بر عملکرد اپلیکشین‌ها و میزان دسترسی آنها به اطلاعات خود به‌ویژه روی گوشی‌های اندرویدی نظارت داشته باشید.

از تلفن همراه و اطلاعات خود محافظت کنید

بسیاری از کاربرانی که پیش از نصب نرم‌افزارهای ضدویروس روی لپ‌تاپ، PC یا مک هیچ فعالیتی با سیستم خود انجام نمی‌دهند، به‌سادگی فراموش می‌کنند که گوشی‌های هوشمند امروزی نیز کامپیوترهای پرقدرتی بوده و به همان نسبت در مقابل خطرات آسیب‌پذیرند. روی تمام ابزارهای همراه خود یک ضدبدافزار معتبر نصب و پایگاه داده نرم‌افزارهای ضدویروس خود را پیوسته به‌روز کنید.

از خطرات روت یا Jailbreak گوشی‌های هوشمند آگاه باشید

Jailbreak یا روت کردن گوشی‌های هوشمند سطح دسترسی به اپلیکیشن‌ها و خدمات نرم‌افزاری را افزایش می‌دهد، اما امنیت گوشی شما را نیز به‌خطر می‌اندازد. برای حفظ امنیت گوشی هوشمند و اطلاعات خود از Jailbreak یا روت کردن گوشی بپرهیزید.

بلوتوث را خاموش نگه دارید

اگر از اتصال بلوتوث استفاده نمی‌کنید بهتر است آن را خاموش کنید تا گوشی خود را از حملات سایبری در امان نگه دارید و در مصرف باتری نیز صرفه‌جویی کنید.

یک راهکار امنیتی با قابلیت‌های ضددزدی را برای گوشی هوشمند خود برگزینید

برخی از نرم‌افزارهای امنیتی گوشی‌های هوشمند از امکانات ضددزدی برخوردارند که به شما امکان می‌دهند درصورت گم‌شدن یا دزدیده شدن گوشی، تلفن همراه را قفل و اطلاعات خود را پاک کرده و حتی مکان گوشی را نیز شناسایی کنید.

منبع : شرکت ایدکو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.