مرورگر کروم زمینه سرقت ارزهای دیجیتالی را فراهم میکند

کمیته رکن چهارم – سرمایه گزاری های گسترده در زمینه ارزهای دیجیتالی و رمز محور موجب شده تا هکرها به دنبال روش‌های جدیدی برای سرقت این ارزها ابداع نمایند.

افزایش ارزش ارزهای دیجیتالی موجب ابداع روش‌هایی جدید برای سرقت این ارزها شده است و هکرها به دنبال روش‌هایی نوین برای نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری کاربران و سرقت اطلاعات آن‌ها هستند.
طبق بررسی کارشناسان تا پیش‌ازاین تمامی نفوذها و سرقت‌های صورت گرفته در حوزه ارزهای دیجیتالی به برخی روش‌ها ازجمله سایت‌های آلوده محدود بوده است، اما در حال حاضر هکرها تعداد زیادی بدافزار و نرم‌افزار مخرب جهت هک ارزهای دیجیتالی ایجاد کرده‌اند.

آخرین روشی که هکرها از طریق آن اطلاعات کاربران را سرقت می‌نمایند مربوط به افزونه‌ای در مرورگر کروم به نام آرچایوستر است. کاربران سایت تامبلر از این افزونه جهت ارسال مطالب به سایت‌ها و وبلاگ‌ها استفاده می‌نمایند. متأسفانه تا امروز این افزونه بیش از ۱۰۵٫۰۰۰ دفعه دانلود شده است. این بدافزار پس از نصب و استقرار روی سیستم قربانی به‌صورت مخفیانه اقدام به سرقت ارزهای دیجیتالی از روی سیستم کاربر می‌نماید.

بسیاری از کاربران از طرق مختلف اقدام به اطلاع‌رسانی به یکدیگر نموده‌اند و همدیگر را از عدم نصب این بدافزار با خبر کرده‌اند، زیرا این بدافزار هم ارز دیجیتالی کاربران را سرقت می‌نماید هم سرعت سیستم کاهش می‌یابد.
شرکت طراح مرورگر کروم که شرکت گوگل است هنوز هیچ واکنشی به این خبر و به وجود این بدافزار نشان نداده است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.