افزایش قابل ملاحظه حملات باج افزاری در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴

کمیته رکن چهارم – تحلیل جدید شرکت امنیتی سیمانتک نشان می‌دهد تعداد حملات باج افزاری در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، با افزایش ۳۶ درصدی نسبت به دوره قبل، به ۱۳۱۰ حمله رسیده است.

به گزارش کمیته رکن چهارم، افزایش شدید حملات باج افزاری در سه ماهه دوم سال جاری نشان می‌دهد که خلافکاران سایبری بار دیگر با قدرت وارد میدان شده‌اند. در حالی که فعالیت‌های گروه‌های باج افزاری مانند «نوبروس» تعطیل شده، زیرمجموعه‌های ماهر این گروه‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. سیمانتک در گزارش خود تأکید کرده که مختل کردن فعالیت گروه «لاک بیت» که به عنوان بزرگترین گروه ارائه‌دهنده خدمات باج افزاری شناخته می‌شود، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به کاهش حملات منجر شد، اما در سه ماهه دوم، ۳۵۳ حمله مربوط به این گروه شناسایی شده که بالاترین میزان تا کنون است.

گروه‌های جدید مانند Qilin پس از کاهش فعالیت «لاک بیت» بسیار فعال شدند و با ۹۷ حمله در این دوره، ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان دادند. همچنین، گروه «رنسام هاب» حملات خود را در این دوره سه برابر کرده است که نشان می‌دهد مختل شدن فعالیت «لاک بیت» به جای کاهش فعالیت‌های باج افزاری، باعث تنوع بیشتر آن‌ها شده است.

طبق گزارش‌های منتشره توسط تِک رادار، پرداخت باج در سال‌های اخیر به طور میانگین به ۱.۵ میلیون دلار رسیده و اهمیت امنیت سایبری برای سازمان‌ها بیش از پیش احساس می‌شود. برای مقابله با تهدیدات باج افزاری، آگاهی و آمادگی سازمان‌ها در شناسایی و خنثی‌سازی ریسک‌ها ضروری است.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.