کلودفلر موفق به دفع بزرگترین حمله DDoS با حجم ۳.۸ ترابیت بر ثانیه شد

کمیته رکن چهارم – شرکت کلودفلر موفق شد یکی از بزرگترین حملات سایبری DDoS که تا به امروز گزارش شده است، با حجم ۳.۸ ترابیت بر ثانیه دفع کند. این حمله بخشی از یک کمپین یک‌ماهه بود که زیرساخت‌های شبکه و حمل‌ونقل را هدف قرار داده بود.

به گزارش کمیته رکن چهارم، شرکت کلودفلر در جریان یک حمله بی‌سابقه سایبری، توانست حمله DDoS با حجم ۳.۸ ترابیت بر ثانیه و سرعت ۲ میلیارد بسته در ثانیه (Bpps) را دفع کند. این حمله، که بزرگترین حمله‌ای است که تاکنون به‌صورت عمومی توسط یک سازمان افشا شده، بخشی از مجموعه‌ای از حملات لایه ۳ و لایه ۴ بود که طی یک ماه به مشتریان کلودفلر در بخش‌های خدمات مالی، مخابرات و اینترنت وارد شد.

کلودفلر اعلام کرده است که سیستم‌های دفاعی آن به‌طور خودکار این حملات را شناسایی و دفع کرده و مشتریانی که از سرویس‌های پراکسی معکوس HTTP، Cloudflare WAF، Cloudflare CDN و همچنین خدمات Spectrum و Magic Transit استفاده می‌کنند، به‌طور کامل تحت پوشش این سیستم‌های حفاظتی قرار داشتند.

به گفته این شرکت، بیشتر حملات از روترهای خانگی ASUS آغاز شدند که به‌تازگی آسیب‌پذیری‌هایی در آن‌ها کشف شده است. همچنین دستگاه‌های دیگری مانند MikroTik و DVRها نیز در این حملات مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند. این حملات بیشتر از کشورهایی نظیر ویتنام، روسیه، برزیل، اسپانیا و ایالات متحده هدایت شده‌اند.

کلودفلر هشدار داده است که این نوع حملات می‌تواند سایت‌های فاقد حفاظت مناسب را به‌طور کامل از کار بیندازد و بر اهمیت استفاده از راه‌حل‌های امنیتی پیشرفته برای مقابله با حملات DDoS تأکید کرده است.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.