با آپدیت روترها و مودم های ADSL امنیت دروازه اینترنت را بالا ببرید

کمیته رکن چهارم – آپدیت کردن رو‌تر اینترنت یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای حفظ امنیت آنلاین خود باید انجام دهید.

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , مثال‌های فراوانی وجود دارد که نقاط ضعف موجود در رو‌تر باعث بروز مشکلات امنیتی شده است. نقطه ضعف ShellShock که چندی پیش بسیاری از سیستم‌ها را دچار آسیب کرد، روی روتر‌ها نیز تاثیر گذاشت. هم چنین موردهای فراوانی دیده شده است که روتر‌ها به دلیل نقاط ضعف تبدیل به آلت دست دیگران و عضو یک مجموعه باتنت شده است.

 

سفت افزار رو‌تر

هر رو‌تر یک سفت افزار (firmware) دارد. سفت افزار یعنی چه؟ سفت افزار‌‌ همان سیستم عامل دستگاه رو‌تر شما است که فعالیت‌هایش را تنظیم و مدیریت می‌کند. بسیاری از روتر‌ها سفت افزارشان بر پایه لینوکس است و به همین دلیل مشکلات امنیتی و نقاط ضعف لینوکس روی امنیت این روتر‌ها نیز تاثیر منفی دارد. مشکلات دیگری نیز می‌تواند به دلیل نقاط ضعف طراحی رو‌تر رخ دهد و روترهای Linksys و Netgear به عنوان مثال از این مشکلات داشته‌اند.

روترهای خانگی معمولا در معرض خطر هستند چرا که مستقیما دروازه ورود اینترنت هستند. هر ابزار الکترونیکی متصل به اینترنت که داشته باشید پشت رو‌تر سنگر می‌گیرد و در منظر عموم نیست. در واقع رو‌تر شما مانند یک فایروال عمل می‌کند و نمی‌گذارد آن‌ها مستقیما به اینترنت وصل شوند. همین خصوصیت رو‌تر آن را در معرض حملات هکر‌ها قرار می‌دهد و به همین دلیل ایمن بودن رو‌تر شما موضوع بسیار مهمی است.

سازندگان روتر‌ها همیشه آپدیت‌های سفت افزار آن‌ها را ارائه می‌کنند، درست مانند تمام ابزارهای الکترونیکی دیگر که آپدیت می‌شوند. بسته به رو‌تر شما ممکن است شما مجبور باشید رو‌تر را خودتان آپدیت کنید.

برای نصب آپدیت‌های رو‌تر خود باید به وبسایت اصلی آن در یک مرورگر مراجعه کنید. در وب‌سایت، زیر عنوان‌هایی مانند Firmware Upgrade یا Software یا System Update یا Router Upgrade یا چیزی شبیه به این‌ها می‌توانید نسخه آپدیت را پیدا کنید. اگر در وب‌سایت رو‌تر خود گزینه‌ای را پیدا کردید که آپدیت به طور خودکار انجام شود، بدون درنگ آن را فعال کنید.

امنیت رو‌تر موضوعی نیست که از آن وحشت داشته باشید اما باید به طور کلی آن را در ذهن داشته باشید. مطمئن شوید که رو‌تر شما آپدیت می‌شود یا آپدیتش کرده‌اید.

منبع : آی تی‌ اس‌ ان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.